pondělí 1. prosince 2008

Toulky Prahou... 2.díl

OD Kotva
Hankův dům (Pachtův palác - Mincovna)
Divadlov Celetné (Braunova socha)
Dům u Prstenu
Ungelt (Sluneční židle)
Dům u kamenného zvonu
Palác Kinských


V neděli oficiálně nastal čas vánoční - první adventní neděle.
Sice jsem se těšil na bábovku, na procházku, na svařák, vůni jmelí a jehličí, ale nakonec den dopadl úplně jinak.

Začal jsem v OD Kotva, kde je v současnosti k vidění věc, která se dlouho nebude opakovat. Celé třetí patro je PRÁZDNÉ!!!! Absolutní prázdná plocha, krásná bílá, k vidění je nádherný pohled na nosné sloupy a systém šestibodových buněk (vlastně jakoby buňky v úlu). Architektonický návrh manželů Machoninových zrealizovala švédská společnost Siab. Celý OD stojí na náměstí Republiky od roku 1975. Doporučuji urychleně se do kotvy projít a zachytit si tento už nikdy neopakující se zážitek.
Bílý prostor připomíná scénu z filmu Božský Bruce, kdy Jim Carrey přijde za Morganem Freemanem, který zrovna pracuje jako uklízeč v takovýchto prostorách.

Po kávě v klubu Tropison (páté patro, přes den restaurace Modrá laguna s terasou, v noci momentálně taneční klub), jsem se vydal do blízkého jazzového klubu Red Hot & Blues, kde jsem zajedl a zapil malé rozčarování a dále dospěl k rozhodnutí, že se budu plně věnovat Toulkám po Praze. Posilněn česnečkou a pivem jsem vyrazil k Prašné bráně a pak ulicí Celetnou (královská cesta) k první plánované zastávce dnešního dne.


Hankův dům (Pachtovský palác - Mincovna), stojí na rohu ulice Celetné a Obilní trh.

Žádné komentáře: